Muzeum Wojska Polskiego: Relokacja 4 czołgów

Klient: Muzeum Wojska Polskiego
Branża: Inne
Usługi zrealizowane dla klienta: Transport | Rozładunek | Wprowadzenie maszyn
Miejsce: Warszawa

Zadanie

Nasi klienci wracają do nas i polecają nas dalej, bo łączymy dwa podejścia, które trudno spotkać razem gdzie indziej. Nasi zleceniodawcy narzekają, że na rynku natrafiają albo na sztywne zasady i trudną  komunikację, Tymczasem w B8 Group…

Przy powtórnym zamówieniu ważne jest zaufanie. Obserwuje się przenoszenie urządzeń, które często są kosztowne i istotne w procesie produkcyjnym. Można jednoznacznie powiedzieć, że znacie się na tej pracy.

Piotr Woźniak,

Kierownik Działu inżynierii produkcji, SMAY

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

O Kliencie

Muzeum Wojska Polskiego to placówka muzealna powstała w 1920 roku na mocy dekretu Józefa Piłsudskiego. Obecne zbiory muzeum przekraczają 300 tysięcy eksponatów, które można oglądać na ekspozycji stałej oraz na wystawach tematycznych ograniczonych czasowo.

Zadanie

Przeniesienie 4 czołgów do nowego Muzeum Wojska Polskiego w warszawskiej Cytadeli. Czy wystarczy je po prostu przewieźć? Niekoniecznie. Najcięższy czołg ważył 25 ton. Nie było więc mowy, by ostre gąsienice przejechały po kostce brukowej przed budynkiem muzeum, a tym bardziej po nowej podłodze z nowoczesnym ogrzewaniem podłogowym. Chwycenie czołgów uszami dźwigu też było niemożliwe. Musieliśmy wymyślić coś innego.

Realizacja

Do realizacji przygotowaliśmy się 3 tygodnie. Najpierw przeprowadziliśmy konsultacje w gronie 20 specjalistów. Następnie sporządziliśmy plany i rysunki na podstawie obliczeń konstruktorów oraz komputerowych symulacji obciążeń podłogi w muzeum. Ponieważ podniesienie czołgów uszami dźwigowymi było ryzykowne ze względu na wiek i starą konstrukcję maszyn, zaproponowaliśmy skorzystanie z poduszek powietrznych. Przygotowaliśmy specjalne konstrukcje stalowe i drewniane, aby wytoczyć i bezpiecznie przewieźć maszyny do nowej lokalizacji.  Wykorzystaliśmy 250-tonowy żuraw i folię morską do owinięcia czołgów, aby nie uszkodzić ich w czasie transportu.  3 tygodnie pracy, aby przeprowadzić udaną relokację w 3 dni.

24 i 25 ton

tyle ważyły dwa najcięższe czołgi do relokacji. Były to radziecki czołg T-34 oraz działo samobieżne Sexton

6 pracowników

tyle osób brało udział w trzydniowej relokacji

Przy powtórnym zamówieniu ważne jest zaufanie. Obserwuje się przenoszenie urządzeń, które często są kosztowne i istotne w procesie produkcyjnym. Zwraca się uwagę, czy przy procesach logistycznych jest dokładana odpowiednia staranność. A że Państwo wykazaliście się raz, teraz kolejny, to można jednoznacznie powiedzieć, że znacie się na tej pracy.

Piotr Woźniak,

Kierownik Działu inżynierii produkcji, SMAY

Rezultat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Galeria zdjęć

Chcesz zrealizować podobny projekt ?

albo jeśli wolisz możesz po prostu zadzwonić lub napisać maila.